Voeding: Verschil tussen iFi iPower versies
- This topic has 7 replies, 4 voices, and was last updated 3 hours, 17 minutes ago by
Erdinc Hocalar.
-
AuthorPosts
-
-
June 20, 2024 at 12:22 pm #202935
Jurgen van Ooijen
ParticipantIk overweeg 2 stuks iFi voedings adapters aan te schaffen.
1x 5V voor mijn Wiim Pro Plus
1x 12V voor mijn Netgear GS105E v2
Ik kan nergens een goed gedetailleerd overzicht vinden van de voor audio relevante verschillen tussen de iPower, de iPower2 en de iPowerX (elite wordt me gezien mijn portemonnee echt te duur).
Heeft iemand zo’n overzicht (bijv. Noise floor, capacitance)?
Maakt het in mijn geval veel uit qua geluidsbeleving? (Zie ook mijn eerdere post mbt mijn installatie)
Wat raadt u mij aan prijs/kwaliteits-technisch?
-
June 24, 2024 at 9:30 am #203008
Jaap Veenstra
KeymasterDe enige manier om het écht te vergelijken, is te zoeken naar een website die ze allemaal op dezelfde manier heeft gemeten. Maar waarom niet deze modellen lenen, thuis proberen en dan een keuze maken?
-
June 24, 2024 at 11:33 am #203009
Martijn (redacteur)
KeymasterHet verschil tussen de iPower2 en de iPowerX is niet zo groot als het gaat om het effect op de geluidskwaliteit. De iPowerX kan een hoger vermogen leveren, zoals voor streamers met DAC e.d.
Ik zou het houden bij de iPower2 voor beide apparaten, het extra geld dat je uitgeeft aan de iPowerX ga je met de Netgear en de WiiM niet horen.
-
June 24, 2024 at 9:25 pm #203061
Jurgen van Ooijen
ParticipantDank voor de info. Ik ga er mijn voordeel mee doen.
-
February 18, 2025 at 3:42 pm #209807
Erdinc Hocalar
ParticipantHey Jurgen,
heeft de iPower2 voedig een hoorbare verschil gemaakt op je Wiim Pro Plus?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Wiim Pro en de Wiim Pro Plus. Ik wil enkel mijn digitale muziek (16bit Flac) kunnen streamen, dus in principe heb ik genoeg aan de pro versie, met wat ik uitspaar zou ik de iPower2 voeding kopen.
-
This reply was modified 8 hours, 36 minutes ago by
Erdinc Hocalar.
-
This reply was modified 4 hours, 19 minutes ago by
Martijn (redacteur).
-
This reply was modified 8 hours, 36 minutes ago by
-
February 18, 2025 at 4:37 pm #209820
Erdinc Hocalar
ParticipantHey Jurgen,
heeft de iPower2 voedig een hoorbare verschil gemaakt op je Wiim Pro Plus? Ik ben aan het twijfelen tussen de Wiim Pro en de Wiim Pro Plus. Ik wil enkel mijn digitale muziek (16bit Flac) kunnen streamen, dus in principe heb ik genoeg aan de pro versie, met wat ik uitspaar zou ik de iPower2 voedig kopen.
-
February 18, 2025 at 8:08 pm #209828
Martijn (redacteur)
KeymasterZie onze review: https://www.alpha-audio.net/nl/review/review-wiim-pro-streamer-alleskunner/
De DAC van de Pro Plus is veel beter dan van de Pro. Dat verschil is in dit geval veel belangrijker dan het verschil in voeding.
Het is aan te raden om een iFi iPower2 te gaan gebruiken, omdat de bijgeleverde voeding van WiiM ronduit beroerd is.
Als dit de keuzen zijn die je overweegt, dan zou ik de Pro Plus aanschaffen en doorsparen voor een iFi iPower2.
-
-
February 18, 2025 at 9:04 pm #209829
Erdinc Hocalar
ParticipantMartijn, bedankt voor je antwoord! De speakers zijn aangesloten op en Marantz SR6015 AV receiver. Ik neem aan dat de ingebouwde DAC voldoende is?
Zo ja heb ik enkel het digitaal gedeelte van de streamer nodig, niet het DAC gedeelte. Maw wil ik het aansluiten met coax of spdif aan mijn receiver. Nu mijn vraag is, is de Pro voldoende voor wat ik nodig heb? Ik meen te verstaan dat het digitale gedeelte van beide toestellen identiek is. Volgens andere bronnen zou een low noise voeding zoals de IFI iPower 2 relevant zijn voor DAC aansluiting en niet digitaal. Ik weet niet of ik hier de link naar de wiimforum mag plaatsen daarom heb ik enkel de tekst gecopieerd.“That is only relevant if you use the internal DAC.
Improved clocking can maybe be measured as lower jitter but cannot be heard.
The power supply has no influence on the digital part at all. That is also the case with the WiiM Pro. No need for any special power supply.” Wat is jou mening hierover?
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.