vrijdag, april 19, 2024

Banaanstekker past niet goed in WBT terminal (Audio Physic Classic)

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168814
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Mijn nieuwe single wire luidspreker kabel (JKE) is afgemonteerd met banaanpluggen. Deze passen echter maar voor de helft in mij WBT terminals van mijn Audio Physic Classic. De luidsprekerterminals op mijn Dali Opticon speakers gaven dit probleem niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Alvast bedankt voor het meedenken…

    • #171374

      WBT banaanstekkers monteren als dat mogelijk is, zie : https://www.wbt.de/english/products.html

    • #171375
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De NAD Classic line heeft dat ook. De terminals zijn te ondiep. Ik heb het opgelost door Spades (vork) te gebruiken.

    • #171376
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Ok, thx voor de suggesties!

    • #171379
      ToonToon
      Deelnemer

      Past niet goed ?
      Een banaanstekker maakt maar op 3 plaatsen op de omtrek contact, hoeft dus niet in de volle lengte te worden ingestoken.
      Wat veel belangrijker is, is de manier waarop de kabel verbinding maakt met de banaanstekker.
      Dit laat nogal eens te wensen over, zelfs bij merkstekkers.
      groet Toon

    • #171380
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Je hebt gelijk Toon. Tot die conclusie was ik ook gekomen na overleg met mijn kabelleveracier (JKE). Het gaat erom dat ie goed klemt, en dat doet ie….;-)

    • #171381
      Tabby CameoTabby Cameo
      Deelnemer

      Kan het zijn dat de WBT terminals helemaal dichtgedraaid staaan en je banaanstekkers net ietsjes groter zijn?

    • #171382
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Nee Tabby, de stekkers klemmen goed, gaan er alleen niet helemaal in, maar dat hoeft dus ook niet. Lees de bovenste posts!

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×