donderdag, april 18, 2024

Gebruik smart stekker voor powerconditioner

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168833
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Ik heb een aantal smart stekkers gekocht die op een timer werken zodat de apparaten achter deze stekkers ‘s nachts geen stroom krijgen. Dit om zo het sluipverbruik tegen te gaan. Ik zit eraan te denken om mijn audioapparatuur ook achter een dergelijke stekker te hangen. Ik vraag me wel af of zo’n stekker een negatieve invloed (qua vervuiling) heeft op de apparatuur die er aan gekoppeld is? Al mijn audio en tv apparatuur wordt trouwens via een powerconditioner gevoed, deze stekker zou dan in de smart stekker gaan.

      Ik ben erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan en of zo’n stekker veel (hf) ruis toevoegt.

       

    • #171508
      JanJan
      Deelnemer

      En de stekker uit het stopcontact halen?

    • #171509

      Als je al een aantal van die stekker hebt is het eenvoudig te testen. Maar ik zou het persoonlijk niet doen.

      Die stekkers hebben een zender en een switch mode power supply module aan boord en zijn niet ontworpen met fatsoenlijke isolatie voor audio doeleinden in gedachten. Vaak kunnen ze ook maar een beperkte hoeveelheid stroom aan en een audio systeem kan heel veel stroom trekken in een korte tijd. Ik heb geen idee wat voor potentiële schade je kan oplopen als zo’n stekker doorbrand.

    • #171512
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Bedankt Martijn, ik had al zo’n vermoeden. Dat wordt ouderwets de stekker uit het stopcontact halen….;-)

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×