-
Onderwerp
-
Up0
Het draadje waar je alles rondom je netwerk kwijt kan. Zit je met een probleem? Heb je iets gaafs gedaan? laat het hier weten!
Jgeffen schreef onder het artikel van de Melco-streamer/nas:
Alpha Audio is inderdaad kritisch en gelukkig maar!
Er is inderdaad wel klankverschil, dat hoor ik zelfs met mijn wat oudere oren. Waarschijnlijk zullen deze Melco’s heel goed klinken, maar het is duidelijk een artikel met een wat dubieuze prijs-kwaliteit verhouding, qua geluid dan wel te verstaan. En als je geld zat hebt en een dergelijk apparaat in je rack wilt hebben: ‘why not’, zou ik zeggen. Als je dat niet wilt, koop dan een normale NAS en investeer vooreerst in bv. betere speakers, zou ik zeggen.
Mijn NAS staat trouwens op zolder achter de kerstspullen verstopt.. Een plek waar de inbreker niet zo gauw zal zoeken. Ze kijken tegenwoordig nl. ook in de meterkast voor dit soort spullen. Daarnaast heb ik een wat oudere backup NAS. Beide trouwens van Synology en deze heb ik wel in de meterkast staan als afleiding. En daarnaast gebruik ik CrashPlan voor het maken van versleutelde lokale en cloud Backups.
Ik heb deze keten versterkt met:
1) Jitterbugs in NAS, Router (Apple) en Mac (1+1+2st.)
2) Netgear voorzien van goedkope lineaire switch.
3) DAC voorzien van USB Regen en DAC zelf ook voorzien van lineaire stroom (s-booster stroom+filter)
4) Supra Cat8 en Supra USB 2.0 bekabeling.
5) Router niet als switch bekabeld (een kabel van router naar switch)Vraag me af hoe anderen dat in elkaar gezet hebben om tot een optimaal resultaat te komen.
Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.