donderdag, april 18, 2024

Nieuw in “separates”

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168849
      Dream TheaterDream Theater
      Deelnemer

      Ben op zoek naar een 2 kanaals voorversterker die aangesloten moet worden op een Parasound 2 kanaals eindversterker.                (Ben er nog niet uit of ik de JC5 of A21 wil,   weet dat de 1e beter klinkt:)

      Wil de voorversterker gaan gebruiken voor streamen Tidal en mijn Panasonic ub820 blu ray speler. Mijn tv heeft geen arc.

      Wat zijn mijn mogelijkheden?

    • #171627

      Is er een reden dat je niet kijkt naar een voorversterker van hetzelfde merk? Dat zou logisch zijn.

    • #171628
      Dream TheaterDream Theater
      Deelnemer

      Had voor mijn vraag inderdaad de Parasound P6 in gedachten en die wordt het hoogst waarschijnlijk wel.

      Zoek hierbij nog een muziek streamer. Ben er nog niet over uit welke. Maar heb nog teveel vragen
      1. is de DAC in de Parasound voldoende?

      * Wil hem voor Tidal gaan gebruiken. Geef niet veel om MQA en heb gelezen dat Tidal misschien Hi-Res FLAC gaat streamen…

    • #171630
      Dream TheaterDream Theater
      Deelnemer

      Oké super. Kijk uit naar jullie reviews

    • #171629

      Ik heb de DAC in de Parasound nooit gehoord, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Staar je niet blind op fabrikant van de DAC chip en type nummers, dat zegt niet zoveel. Hoe de DAC chip is ingebed in de versterker is veel bepalender. Dezelfde chip in verschillende versterkers kan (heel) anders klinken.

      Gegeven de prijs van de versterkers mag je verwachten dat het goed klinkt, maar dat kan je alleen maar weten als je zelf gaat luisteren.

      Ik zou bij het selecteren van een streamer twee zaken in de gaten houden: heeft de streamer Tidal Connect? Dat is wel een fijne manier om muziek te selecteren en af te spelen, direct vanuit de Tidal app. Denk aan een bedrag dat in verhouding staat tot de prijs van de versterkers. Een streamer van 500 Euro aan een voorversterker van 6000 Euro is uit balans. Je hoeft niet te denken aan duizenden euro’s, maar je gaat al snel richting de 1000 Euro en een goede voeding.

      We hebben binnenkort een aantal reviews van streamers van dat niveau, dus hou de site in de gaten.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×