-
Onderwerp
-
Up0
Hallo,
Ik ben Guus (48) en ben sinds vorig jaar weer begonnen met het oppakken van mijn audio passie. In mijn studententijd ontstaan waarbij ik soms hand en span diensten deed voor Hifi studio number one in Leiden. Ik had als student een veel te dure set waar al mijn geld in zat. Deze set wisselde vaak snel van samenstelling. Enige constante waren de Dali luidsprekers waar ik al snel fan van was.
Op het moment dat ik en mijn vrouw een huis kochten en er koters kwamen heb ik (slik) mijn hele set verkocht op MP.
Nu de kids pubers zijn geworden begint het audiovirus weer te kriebelen…Ik ben nog in de opbouwfase maar heb nu een redelijk eenvoudig setje dat redelijk in balans is. De basis is een Cambridge audio CXA61 in combinatie met Dali Opticon 5 speakers. Ik stream Qobuz via de Node 2 en speel af en toe cd’s via een Marantz CD5005. Geluid is heerlijk energiek, open, met veel detail. Percussie en akoestisch werk klinkt erg goed. Ben een fan van die mooie hybride tweeter. Muziek smaak is erg breed (van oudsher prog rock) maar van Peter Gabriel, naar Big Daddy Wilson, Icehouse, Marillion, Genesis (oudere werk), jaren 80 pop, Yello, Diana Krall, Dire Straits, Fleetwood Mac etc….
Op mijn verlanglijstje staan nog:
JKE luidsprekerkabels (snel)
Hegel H90 / H95
CA CXN V2
Dali Epicon 2 / Rubicon 2Met audiofiele groet,
Guus
Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.