-
Onderwerp
-
Up0
Ik ben op zoek naar een stereo versterker ter vervanging van mijn Marantz SR5400 OSE surround versterker, welke ik alleen gebruik om (stereo) muziek te luisteren. Dus wil ik op zoek naar een 2.0 of 2.1 versterker die een betere stereo beleving geeft (en met minder poespas die ik toch niet gebruik, en dus het apparaat simpeler in gebruik maakt voor iedereen in huis).
Voor al mijn streaming gebruik ik momenteel een Yamaha WXC-50 (top!! Blijvertje). De nieuwe versterker hoeft dus niet perse een DAC intern te hebben (lijkt mij).
Momenteel gebruik ik mijn versterker met twee Tannoy Sensys DC1 speakers. Maar deze zijn op termijn ook aan vervanging toe (misschien door Monitor Audio Bronze 5 speakers, maar tja… andere vraag misschien).
Nu wil ik dus versterkers gaan luisteren. De marantz PM6006 staat al op mijn lijstje voor te luisteren versterkers. Zijn er nog andere versterkers die ik zeker moet gaan luisteren? En ervaringen met de PM6006?
Mn budget heeft limieten. Ik hecht dus waarde aan prijs/kwaliteit. Duurder is vaak zeker beter, maar kwa budget zou ik graag onder de prijs van een Cambridge Audio CXA60 blijven (die mag mn lijstje nog niet op, of ik moet hier aansporing ontvangen :)) .Een andere vraag is: zou alleen een eindversterker ook een optie zijn? Tips welkom, zodat ik die ook op mijn luisterlijst kan zetten. (wat ik echter zie is dat eindversterkers geen enkele poespas bevatten (tja… ze versterken alleen :)), maar toch vaak veel prijziger zijn dan geïntegreerde versterkers (eh, waarom?!). Of zijn hier ook uitzonderingen op?
Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.