13.1 C
Haarlem
maandag, september 25, 2023
laatst bijgewerkt door maat20 3 jaren geleden
9 stemmen
66 reacties
  • Aanmaker
    Onderwerp
    Theo Speijers
    Deelnemer
    Up
    0
    ::

Heeft iemand een idee of ik de voeding van mijn splinternieuwe Uptone EtherRegen switch kan upgraden met bijvoorbeeld een Sbooster BOTW P&P ECO MKII?
    Heeft dat zin bij de EtherRegen en welke Sbooster zou ik dan nodig hebben?
    De BOTW P&P ECO MKII 9-10V bijvoorbeeld of zelfs de 12 – 13V?
    Wat een interessante apparaat die EtherRegen overigens. Zo koud uit de doos hoor ik gelijk al een duidelijke verbetering, vooral meer transparante en rust.
    De EtherRegen gaat via een Audioquest Diamond ethernetkabel mijn Pink Faun AV-streamer in en dan via een Antelope Diamond DAC, een MBL 5011 vv, Hegel H30 ev naar mijn Kef Blades.
    Dank voor jullie reacties alvast!

• Auteur
    Antwoorden
      Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Jazeker een LPS upgrade maakt de ER beter!

Citaat uit een uitgebreide review van de ER op Audiophile Style:
      “There were indeed big differences between PSUs. As the PSUs got better, the SQ improved along the expected lines: deeper tighter bass, better air and separation, bigger soundstage, and smoother tonality.”

De review: https://audiophilestyle.com/ca/reviews/uptone-audio-etherregen-review-and-comparison-r887/

Denk hierbij niet alleen aan de BOTW maar kijk/luister ook eens naar een Farad of een Paul Hynes SR4T!

PS: Mooie setup!

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

Dank je wel voor je adviezen en tips Hoite!
      Alleen dan nog een vraagje over het voltage van een andere voeding. De standaard voedingsadapter bij de ER is 7,5 volt, 4,8A, maar ik las ergens dat je de ER tot 12 volt kan hebben.
      Wat zou je me aanraden, dicht bij het standaard voltage blijven of wat hoger gaan zitten, maar uiteraard wel onder het maximale voltage?
      Ik zal ook eens mailen met Alex Crispi van Uptone over het minimale amperage en beste voltage.

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Informeren bij Uptone is uiteraard een goed idee!
      Tenzij ze bij Uptone anders adviseren zou ik zelf voor 12v gaan en dan met een zo hoog mogelijk amperage, zowel continue als transient. Paul Hynes is hierin heel duidelijk/transparant.
      En om je (luxe) probleem nog wat te vergroten, test ook eens met 2 ER’s in je setup… 🙂

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

Ik heb de vraag al uitstaan bij Uptone. Na het antwoord van Uptone zal ik me eens beraden op de verschillende voedingen (SB, Farad Super 3 en Paul Hynes).
      2 ER’s? Voorlopig verplaats ik mijn Bonn N8 (die nu vervangen is door de ER) maar eens in mijn audioketen van vlak voor mijn streamer naar dichtbij mijn Synology DS1511+ NAS.

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Dat zou al een nuttige tweak kunnen zijn!

Ciao, Huite

Arjen Rinzema
      Deelnemer
      Up
      0

Beste Theo,
      Mag ik vragen waar je je Etherregen gekocht hebt?
      Mvg, Arjen

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

Hoi Arjen,

Ik heb hem rechtstreeks bij Uptone in de USA besteld. Dat gaat prima. Je betaalt $ 640 plus wat invoerrechten (iets in de $ 40). Uptone stuurt een “commercial invoice” mee, waarin een aankoopbedrag van slechts $ 160 genoemd wordt. Dat scheelt weer qua invoerrechten en BTW.

In Europa zijn tot nu toe slechts 2 dealers, in de UK en in Zweden, waarbij de prijzen toch een stuk hoger liggen. NL heeft helaas – en onbegrijpelijk – nog geen dealers.
      Contact met Uptone in de USA (Alex Crispi) – indien nodig – gaat snel en goed.

Correctie t.a.v. mijn startmail: ik heb geen Antelope Diamond DAC (die bestaat niet) maar een Platinum.

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Voor de EtherRegen gebruik ik de Farad Super 3. De zekering upgrade van de Farad is helaas wel noodzaak. Maar elke investering in je digitale keten, als je set van nivo is, zeker de moeite waard. De voeding op de EtherRegen ook. Ik zou een 7v versie gebruiken voor de EtherRegen.

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

Dank voor je tip Simon!
      Ik heb in mijn DAC al 2 SR Orange fuses en in mijn voorversterker ook 1 en dat was en is in beide gevallen goed hoorbaar!
      Wel een dure upgrade dan die Farad Super 3 met zekering-upgrade.
      Hij kwam ook wel erg goed uit de test hier op Alpha.

Waarom eigenlijk maar een 7 volt versie? De voeding die er standaard bijzit is 7,5 volt / 4,8 A, waarbij de ER tot 12 volt kan hebben? Levert hij dan wel voldoende vermogen voor de ER?

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Je zou het voor de zekerheid aan Mattijs de Vries kunnen vragen. Op het A.S. forum zijn berichten te lezen die een voorkeur voor de 7V versie geven
      De EtherRegen wordt iig best warm met 12V dit zal met 7V ook beter zijn.

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

De man van Pink Faun? Ik heb hem een paar keer gesproken in het bedrijfspand van Triple M in Rhenen, toen ik daar mijn Pink Faun AV-streamer kocht en die later nog liet modificeren met o.a. een betere klok etcetera.
      Ik zal ook eens kijken op het A.S. Forum (dat ik nog niet ken).
      Van Alex Crespi van Uptone kreeg ik via privé mail al een reactie, waarin hij aangaf dat zowel de 9/10 als de 12/13 volt versie van de SBooster zou voldoen, naast (uiteraard) de eigen Uptone voeding, de advanced UltraCap LPS-1.2.

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Ja inderdaad van Pink faun, er zijn er al veel verkocht om de EtherRegen te voeden.

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

Dan ga ik alles overziend waarschijnlijk ook voor de Farad Super 3. Ik twijfel nog even over het voltage. De originele voeding is 7,5V met 4,8A = 36 Watt dus (als ik me dat goed onthouden heb van de middelbare school vele jaren geleden). Met de Farad op 7v en 3A kom je dan uit op 21 Watt. Bij jou werkt dat goed met dat voltage Simon?
      Welke fuse-upgrade gebruik jij? Ik weet dat de SR Orange Fuses geweldig goed zijn, maar ze hebben ook hun prijs. Aan de andere kant is mijn ervaring inmiddels: de prijs vergeet je, de beleving en de herinnering blijven :-).

Tommd64 Tommd64
      Deelnemer
      Up
      0

Ik zou mooi voor de betaalbare Farad3 gaan. Ik heb inmiddels veel voedingen vergeleken en de Farad3 springt eruit. In geval van Ether regen zou ik voor de 9v versie gaan. Een verbetering op farad is een betere voedingskabel op je etheraansluiting en een betere zekering. Bijv hifi tuning of de orange..

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

De EtherRegen trekt ongeveer 1 Ampere max.bij 7V. Kan dus prima op de Farad. Ik heb de SR orange bij de Farad. Raar maar waar, het verschil is groot. Ik gebruikte eerst de standaard configuratie voor de OpticalRendu en ik was nog niet geheel tevreden. Voorheen gebruikte ik een Ultrarendu met een LPS1.2, maar na de wijziging van de zekering in mijn nieuwe setup was het een flinke verbetering. De DC kabel heb ik zelf gemaakt, deze is ook erg belangrijk.

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Staar je niet blind op het continue amperage. Het transient amperage is n.m.m. bij lps-en minstens zo belangrijk. Wordt in de meeste gevallen helaas niet vermeld.

Theo Speijers
      Deelnemer
      Up
      0

Welk voltage Farad Super 3 zou jij me dan adviseren Huite?
      Ik wil binnenkort een mooi exemplaar configureren met o.a. SR Orange zekering en mooie DC kabel.

Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

Ik zou Alex Crespi volgen en voor 12 volt gaan. En dat de Regen dan wat warm wordt? Daar moet hij maar tegen kunnen!
      Als je geen haast hebt zou _ik_ voor een Paul Hynes SR4(T) gaan. Die is met een mooie (Silver) DC kabel erbij goedkoper dan de Farad en minimaal zo goed. Maar het duurt zo maar 1 a 2 maanden voordat je die in huis hebt.
      Ik moet ruim 3 maanden wachten op 2 Paul Hynes SR5T’s die slechts met 5 units per maand gebouwd worden. Van de SR4 maken ze er meer per maand hoor!