23.1 C
Haarlem
maandag, oktober 2, 2023
Profielfoto

Analoog en Vinyl

• Openbare groep
  • 2 maanden, 1 week geleden
  • 0

• 5

Leden

Draaitafel gefilterd of ongefilterd aansluiten

laatst bijgewerkt door Cekootje 3 jaren geleden
3 stemmen
2 reacties
  • Aanmaker
    Onderwerp
    Donald de Jong
    Deelnemer
    Up
    0
    ::

Is een draaitafel(in mijn geval een cambridge audio alva tt) meer gebaat bij het gefilterd draaien dan ongefilterd?het gaat hierbij om het dynavox x7000 netfilter/stekkerblok

• Auteur
    Antwoorden
      Yevhen
      Sleutelbeheerder
      Up
      0

De voeding van een platenspeler beinvloedt de geluidskwaliteit zeer zeker. Vooral de soundstage en de detaillering gaan er een stuk op vooruit wanneer er een schone voeding aan de platenspeler hangt. Een goed filter of een updrade van de (externe) voeding is zeker de moeite waard om te proberen.

Cekootje
      Deelnemer
      Up
      0

Ik heb ook die X7000, het is inderdaad nogal onduidelijk wat je gefilterd moet aansluiten en wat niet. En vooral het waarom ontgaat me een beetje!
      In de handleiding staat dat de analoge apparaten ongefilterd moeten worden aangesloten. De platenspeler is toch analoog?
      En waarom is dit eigenlijk zo? Ik dacht dat juist de versterker er baat bij zou hebben om gefilterd aangesloten te worden maar dit moet dus juist niet! Of juist wel als er weer een DAC in de versterker zit?
      Kan iemand hier een licht op werpen?

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.

Beschrijving

Hier kunt u alles kwijt rondom vinyl of andere analoge topics. Denk aan reel to reel, tape, et cetera. Hebt u nieuws, vragen, tips? Dit is de plek waar u dat kunt plaatsen.

Recente

Advertisement

Members

Advertisement

Online…

Profielfoto van Wim Tjoelker